
Sortida Pasqua 2004
Passat el carnaval amb tot el treball que comporta, va arribar el merescut temps de descans, la esperada Pasqua de Pentecosta.

Passat el carnaval amb tot el treball que comporta, va arribar el merescut temps de descans, la esperada Pasqua de Pentecosta.

Capçalera clàssica del Centre Gimnàstic Barcelonès amb la incorporació dels distintius esportius atorgats a la Entitat, al llarg del seu historial, des de l’any 1933 al 2004. Hem de destacar: Medalla al Mèrit Atlètic de la categoria OR de la Federació Barcelonesa d’Atletisme any 1964. Membre del Consell Superior dels Esports any 1979. Placa de Plata de la Reial Ordre al Mèrit Esportiu atorgada per el rei Joan Carles I any 1983. S’han d’afegir també innombrables copes, trofeus, medalles i altres distincions esportives aconseguides, conseqüència dels nombrosos èxits esportius assolits per l’Entitat.
Carles Domínguez, lluitador de Greco-romana, aconseguint els millors resultats del seu historial esportiu per el CGB, a partir de l’any 1993, com a Campió d’Espanya de Cadets, seguint una llarga trajectòria d’èxits fins a l’any 2005. La seva fidelitat al Barcelonès va traspassar fins i tot la data del tancament del CGB, actuant amb competicions oficials més enllà de l’any 2004.
Amb el seu germà Víctor, han continuat en aquest món esportiu de la Lluita com entrenadors i també promocionant als joves practicants del Barri del Raval.

Presidents del Barcelonès que han tingut una rellevància especial a través de la seva dedicació desinteressada en favor de la bona marxa esportiva i cultural del Centre. Amb les dificultats pròpies de una Entitat dedicada a la difusió de l’esport, sense ànim de lucre, però revestits d’entusiasme i disposant del màxim esforç de sacrifici en favor de tot el que signifiqués Cultura i activitat física al Barri del Raval.
Hauriem de destacar entre tots ells en Francesc Parramon com a Fundador, Víctor Herrando, Francesc Piñol, Guillem Ros i Lluís Aparicio per haver-li dedicat molts anys de la seva vida a la Presidència del CGB

1r. Aniversari del CGB organitzant un Festival esportiu dins un Teatre popular a l’any 1934. Aquí podem veure un moment del combat de Lluita greco-romana davant la presència de la Junta directiva i Fundadors del Centre.
Aquest va ésser un acte precursor de les nombroses celebracions que es van festejar tot al llarg dels més de 70 anys d’història de l’Entitat arribant al 70è Aniversari en el seu tancament a l’any 2004.
Posteriorment a l’any 2008, tot i la desaparició del Club, un grup d’antics socis de l’Entitat es vam reunir per festejar el 75è Aniversari, decidint continuar organitzant-lo cada any. De moment al 2015, s’ha arribat a la 82na. edició.

Vídeo de les últimes accions esportives a les sales del Centre Gimnàstic Barcelonès, poc abans que l’antic Centre del C/ Joaquim Costa hagi estat desmantellat per convertir-lo en una Residència d’estudiants. Podem veure encara algun dels components de la Secció de Gimnàstica Ornamental, en Miquel Navarro i Joan Espinosa, en una sessió d’entrenaments per participar en una Gala benèfica esportiva del Barri. Aquests dos components del grup Ornamental han estat les persones que han mantingut viva la Secció, més enllà del tancament del Centre a l’any 2004.

Inauguració a l’any 1974, sota la Presidència d’en Guillem Ros, de la restauració de la Terrassa del Centre i, la nova instal·lació, al sobre terrat de la Sala de Gimnàstica artística, d’un Frontó per a participar en partides d’esbarjo entre tots els socis de l’Entitat. Aquesta nova secció del Barcelonès va facilitar moltes hores de bona pràctica de Frontó, tan jugant a la mà com en raqueta. Els caps de setmana i diumenges,, amb un dia de sol, resultava un fantàstic regal el passar una matinal a la terrassa del Centre per la pràctica del Futbol Sala i, a partir d’aquest moment, també del Frontó.

Josep Carrió ha estat una figura destacada del Centre Gimnàstic Barcelonès al llarg de les dècades dels 60’s, 70’s i 80’s, arribant a la Presidència del Club en època conflictiva de la Entitat. És un dels socis que avui disposa, en el seu haver, d’una memòria social del Club. S’ha Implicat de nou al Centre, després de la desaparició del CGB a l’any 2004, com co-Fundador del nou CGRB a l’any 2010.

Ramon Conejero ha estat el monitor de Gimnàstica del CGB més apreciat junt amb el recordat Tomàs Cabrero. Tots dos vam formar un tàndem irrepetible en el Centre. En Ramon es va introduir especialment en la gimnàstica femenina deixant una estela d’empatia fins els últims dies de la desaparició del Centre al 2004.
Va participar també amb les altres seccions esportives de l’Entitat, especialment a la de muntanyisme i col.laborant sempre amb la majoria de les manifestacions culturals i esportives del Centre.

Josep Brunet i Mola, va ingressar al Barcelonès a l’any 1942 i, molt aviat, es va convertí en un peça clau del Centre. Era un home polifacètic, es pot dir que va participar quasi en totes les Seccions esportives i culturals del Club, especialment com a lluitador de lluita greco romana.
També va esdevenir un Directiu notable i un animador incansable davant els socis, organitzant tota mena d’esdeveniments culturals i esportius com: Trobades a la muntanya, excursions i curses de regularitat.

Us comuniquem que el proper dia 3 de febrer de 2015 a les 17 hores tarda, s’exposarà a les Sales del Casal de dia del DR. TRUETA al C/ Reina Amàlia 33 de Barcelona. un Memorial històric referent a la secció de Gimnàstica Ornamental del CGB, consta d’un material fotogràfic molt interessant procedent dels arxius del Centre, des dels seus inicis dels anys 40 fins als nostres dies, La exposició serà visible al públic en general fins el dia 27 del mateix mes amb horari de. 10.00 h. fins a les 19.00 h.

Antoni Olmo, lluitador del pés gall, Campió de Catalunya i d’Espanya en varies ocasions, participant també als Jocs de Copehanguen dels anys 60’s., a tingut un historial esportiu dedicat al Centre, des de la seva incorporació al Club als anys 50’s.
Vinculat durant tota la seva vida a la Secció de Lluita i també amb altres tasques directives. Va donar tot el seu suport al mític Gracià Cuesta amb el entrenament del lluitadors i promeses futures.

El Centre Gimnàstic Barcelonès ha estat incorporat a la Enciclopèdia de l’Esport Català a partir del 18 de juny de 2013. Durant uns quants mesos, abans de la seva publicació, un equip de persones del nou CGRB van està treballant intensament per fer un resum històric i social de les dades i noms més importants del llarg dels anys d’existència del Centre. S’ha d’entendre que el reduït espai disponible no ha permès incloure tot el que seria desitjable i, ben segur, que han quedat fora de la Enciclopèdia persones i atletes que mereixerien de totes totes haver estat incloses.

A la fotografia hi han dos equips guanyadors de diferents competicions de Catalunya i Espanya, el de homes dècada dels anys 50’s i el de dones dècada dels anys 70’s. concretament durant més d’una dècada, l’equip d’atletisme femení va assolir el Campionat d’Espanya per Clubs en Categoria absoluta als anys 1975-76-77 i, a l’any 1979 vam tornar a destacar com a Campiones de Catalunya.

Trobada d’antics socis del CGB al juny de 2009 per recordar vivències passades al Club, abans que no fos remodelat per convertir-lo en una Residència d’estudiants, segons els plans urbanístics de l ‘Ajuntament de Barcelona. Va ser una jornada molt entranyable i vàrem fer un esmorzar de germanor. És van recorre totes les instal·lacions, en el estat deplorable que si trobaven, desprès de cinc anys de haver tancat les seves portes.

El Centre Gimnàstic Barcelonès, que malgrat haver tancat les seves portes feia quatre anys (2004), reuneix un grup de 150 ex socis per festejar el seu 75è Aniversari, encunyant una medalla commemorativa que va ser lliurada a tots els assistents a l’acte.Restaurant del Barceló-Sants. Va ser una nit meravellosa amb la retrobada de quantitat de socis i amics que no es veien des de moltes dècades i que tots mantenien la il·lusió de poder recuperar el Club i les seves activitats.

Vàrem tenir molta alegria quan l’ajuntament en va comunicar que ens convidaven a participar a la Cercavila de la Mercè, amb la comparsa convidada anglesa South Connection
Vam desfilar plegats amb les les disfresses més destacades: L’Arc de Sant Martí, Baluard de les Fonts Màgiques, Ones de la Mediterrània, rumberes etc…..
Després de la Cercavila de la Mercè, els vam convidar a un sopar en el que vàrem fer llaços d’amistat
Va estar una experiència inoblidable.

La disfressa “Ones de la Mediterrània” representava: les ones, el peix del Port Olímpic i l’escultura de les onades que hi ha a la Plaça de les Drassanes de Barcelona.
El material que vam utilitzar: robes de gasa i lluentes, fibra de vidre, material d’icolen, fustes, coles…
Aquesta disfressa s’havia creat a l’any 1996 i va guanyar el premi a “Una de les Millors Comparses”
Per manca de pressupost i donat l’èxit que va tenir, enguany vam decidir aprofitar-la i a més a més vam fer el del peix i l’escultura de les onades.
Varem donar-li un títol diferent a l’anterior, fent referència a la mar Mediterrània de Barcelona.

La comparsa Anglesa South Conections, va estar convidada per ajuntament de Barcelona.
Van desfilar a la Cercavila de la Merce, juntament amb la comparsa Disbauxa, va ser un expectacle molt aplaudit.
Per nosaltres va estar una molt bona experiència.

Enric Catalunya, un gran Campió de Catalunya i d’Espanya de Lluita greco romana del pes ploma i un gran amic dels seus nombrosos amics. Pioner, junt amb el popular Gracià Cuesta, de la propagació d’aquesta modalitat esportiva, just als inicis del Centre Gimnàstic Barcelonès, assolint un nivell competitiu extraordinari. Va tenir també una dedicació molt important al impulsar la creació de la Secció de Lluita greco romana al Barcelonès.